به بهانه هفته تربیت بدنی وورزش تربیت بدنی کارگاه عملی تعلیم وتربیت وحلقه مفقوده نظام آموزشی کشور است انسان موجودی است با ابعاد جسمی ، عاطفی ، ذهنی وادراکی از نظر علمای تعلیم وتربیت اگربرنامه های تربیتی به همه ابعاد وجودی انسان توجه نداشته باشد نه تنها سبب رشد وتعالی انسان نمی شود بلکه مانع بزرگ در رسیدن به کمالات انسانی است. این مهم در فلسفه آموزش وپرورش ومراکز آموزشی در بخش اهداف اصلی آمده است اما به دلیل اعمال نظرهای شخصی وسلیقه ای در سطوح مختلف آنچه که درنظام تعلیم وتربیت ما اتفاق می افتد توجه افراطی به حوزه شناختی وذهنی و بی توجهی مفرط به تربیت ابعاد جسمانی ،عاطفی واحساسی دانش آموزان است .توجه افراطی به ذهن پروری درمدارس باعث نادیده گرفتن فعالیت های اساسی تربیت در دوره ابتدایی مانند فعالیت های تربیت بدنی، ورزشی ومهارت های زندگی می شود . بی توجهی به دروسی مانند هنر ، ورزش ، و فعالیت های پرورشی ومصادره آن ها به نفع دروس پایه مثل ریاضی و علوم با عث شده است خروجی های آموزش وپرورش در پایان دوره متوسطه که همان جوانان امروز هستند با شاخص های سلامت عمومی در ابعاد جسمی، روحی وروانی فاصله زیادی داشته باشند ومتاسفانه این روند غلط در دانشگاه هم ادامه می یابد تا مراحل اساسی تربیت از دست برود . نتیجه نگاه تک بعدی به تربیت دانش آموزان و اقدامات سلیقه ای درتربیت در بدنه آموزش و پرورش که بعضا بدلیل مشکلات مالی و مدیریتی اتفاق می افتد هزینه های سنگینی را به جامعه تحمیل می کند . بطوریکه هزینه های بخش آسیب های اجتماعی وهزینه های درمانی به چند ین برابر افزایش یافته است اگر با چشم باز به فضای فیزیکی مدارس ونگرش غالب مدیران سطوح مختلف آموزشی نگاه کنیم خواهیم دید به صورت افراطی بچه ها را صرفا به درس خواندن تشویق و ترغیب می کنیم و لی به نیاز های حرکتی و عاطفی آنان مثل بازی های ورزشی ،تربیت بدنی ومهارت های زندگی توجهی نمی شود .راهکارعملی تحقق سند تحول بنیادین توجه اصولی به برنامه های تربیت بدنی وورزش در مدارس است چراکه تربیت در میدان رفتار محقق می شود ومحیط ورزش زیر نظر معلمان شایسته تربیت بدنی بهترین میدان تربیتی است وظیفه مسئولین نظام آموزشی و وزارت ورزش است نگاه عمیق تر به ابعاد مختلف تربیت بدنی داشته باشد .

به بهانه هفته تربیت بدنی وورزش تربیت بدنی کارگاه عملی تعلیم وتربیت وحلقه مفقوده نظام آموزشی کشور است انسان موجودی است با ابعاد جسمی ، عاطفی ، ذهنی وادراکی از نظر علمای تعلیم وتربیت اگربرنامه های تربیتی به همه ابعاد وجودی انسان توجه نداشته باشد نه تنها سبب رشد وتعالی انسان نمی شود بلکه مانع […]

به بهانه هفته تربیت بدنی وورزش

تربیت بدنی کارگاه عملی تعلیم وتربیت وحلقه مفقوده نظام آموزشی کشور است

انسان موجودی است با ابعاد جسمی ، عاطفی ، ذهنی وادراکی از نظر علمای تعلیم وتربیت اگربرنامه های تربیتی به همه ابعاد وجودی انسان توجه نداشته باشد نه تنها سبب رشد وتعالی انسان نمی شود بلکه مانع بزرگ در رسیدن به کمالات انسانی است. این مهم در فلسفه آموزش وپرورش ومراکز آموزشی در بخش اهداف اصلی آمده است اما به دلیل اعمال نظرهای شخصی وسلیقه ای در سطوح مختلف آنچه که درنظام تعلیم وتربیت ما اتفاق می افتد توجه افراطی به حوزه شناختی وذهنی و بی توجهی مفرط به تربیت  ابعاد جسمانی ،عاطفی واحساسی دانش آموزان  است .توجه افراطی به ذهن پروری درمدارس باعث نادیده گرفتن فعالیت های اساسی تربیت در دوره ابتدایی مانند فعالیت های تربیت بدنی، ورزشی ومهارت های زندگی می شود . بی توجهی به دروسی مانند هنر ، ورزش ، و فعالیت های پرورشی ومصادره آن ها به نفع دروس پایه مثل ریاضی و علوم با عث شده است خروجی های آموزش وپرورش در پایان دوره متوسطه که همان جوانان امروز هستند با شاخص های سلامت عمومی در ابعاد جسمی، روحی وروانی فاصله زیادی داشته باشند ومتاسفانه این روند غلط در دانشگاه  هم ادامه می یابد تا مراحل اساسی تربیت از دست برود . نتیجه نگاه تک بعدی به تربیت دانش آموزان و اقدامات سلیقه ای درتربیت در بدنه آموزش و پرورش که بعضا بدلیل مشکلات مالی و مدیریتی اتفاق می افتد هزینه های سنگینی را به جامعه تحمیل می کند . بطوریکه هزینه های بخش آسیب های اجتماعی وهزینه های درمانی به چند ین برابر افزایش یافته است اگر با چشم باز به فضای فیزیکی مدارس ونگرش غالب مدیران سطوح مختلف آموزشی نگاه کنیم خواهیم دید به صورت افراطی بچه ها را صرفا به درس خواندن تشویق و ترغیب می کنیم و لی به نیاز های حرکتی و عاطفی آنان مثل بازی های ورزشی ،تربیت بدنی  ومهارت های زندگی  توجهی نمی شود .راهکارعملی تحقق سند تحول بنیادین توجه اصولی به برنامه های تربیت بدنی وورزش در مدارس است چراکه تربیت در میدان رفتار محقق می شود ومحیط ورزش زیر نظر معلمان شایسته تربیت بدنی بهترین میدان تربیتی است وظیفه مسئولین نظام آموزشی و وزارت ورزش است نگاه عمیق تر به ابعاد مختلف تربیت بدنی داشته باشد .

 

انسان موجودی است با ابعاد جسمی ، عاطفی ، ذهنی وادراکی از نظر علمای تعلیم وتربیت اگربرنامه های تربیتی به همه ابعاد وجودی انسان توجه نداشته باشد نه تنها سبب رشد وتعالی انسان نمی شود بلکه مانع بزرگ در رسیدن به کمالات انسانی است. این مهم در فلسفه آموزش وپرورش ومراکز آموزشی در بخش اهداف اصلی آمده است اما به دلیل اعمال نظرهای شخصی وسلیقه ای در سطوح مختلف آنچه که درنظام تعلیم وتربیت ما اتفاق می افتد توجه افراطی به حوزه شناختی وذهنی و بی توجهی مفرط به تربیت  ابعاد جسمانی ،عاطفی واحساسی دانش آموزان  است .توجه افراطی به ذهن پروری درمدارس باعث نادیده گرفتن فعالیت های اساسی تربیت در دوره ابتدایی مانند فعالیت های تربیت بدنی، ورزشی ومهارت های زندگی می شود . بی توجهی به دروسی مانند هنر ، ورزش ، و فعالیت های پرورشی ومصادره آن ها به نفع دروس پایه مثل ریاضی و علوم با عث شده است خروجی های آموزش وپرورش در پایان دوره متوسطه که همان جوانان امروز هستند با شاخص های سلامت عمومی در ابعاد جسمی، روحی وروانی فاصله زیادی داشته باشند ومتاسفانه این روند غلط در دانشگاه  هم ادامه می یابد تا مراحل اساسی تربیت از دست برود . نتیجه نگاه تک بعدی به تربیت دانش آموزان و اقدامات سلیقه ای درتربیت در بدنه آموزش و پرورش که بعضا بدلیل مشکلات مالی و مدیریتی اتفاق می افتد هزینه های سنگینی را به جامعه تحمیل می کند . بطوریکه هزینه های بخش آسیب های اجتماعی وهزینه های درمانی به چند ین برابر افزایش یافته است اگر با چشم باز به فضای فیزیکی مدارس ونگرش غالب مدیران سطوح مختلف آموزشی نگاه کنیم خواهیم دید به صورت افراطی بچه ها را صرفا به درس خواندن تشویق و ترغیب می کنیم و لی به نیاز های حرکتی و عاطفی آنان مثل بازی های ورزشی ،تربیت بدنی  ومهارت های زندگی  توجهی نمی شود .راهکارعملی تحقق سند تحول بنیادین توجه اصولی به برنامه های تربیت بدنی وورزش در مدارس است چراکه تربیت در میدان رفتار محقق می شود ومحیط ورزش زیر نظر معلمان شایسته تربیت بدنی بهترین میدان تربیتی است وظیفه مسئولین نظام آموزشی و وزارت ورزش است نگاه عمیق تر به ابعاد مختلف تربیت بدنی داشته باشد .